donderdag 4 december 2014

Jongens mama

 
 
Hoewel ik, toen ik nog kindloos was, mijzelf als een echte meisjes-mama-to-be zag, bleek dat toch iets anders uit te pakken. Het werden 3 jongens en nee, niet allemaal in één keer.
Dus nu woon ik, ooit meisjes-mama-to-be, met 4 mannen in één huis (mijn oudste kind is bijna 37) en word ik soms hor en dol van ze, maar kan niks anders concluderen dan dat ik echt een jongens mama ben. (Mensen die serieus vroegen of we door waren gegaan tot we een meisje hadden gekregen!)
 
En als jongens moeder, viel me iets op; de doorsnee jongensspullen zijn tenenkrommend. Spiderman, Sponge Bob, Bob de Bouwer om maar een handje vol rolmodellen voor jongens te noemen, zijn niet echt mijn smaak om bijvoorbeeld een kinderkamer mee in te richten. Dat  jongens juist heel vaak wel die figuren in hun kamerontwerp (wat zeg ik, in hun leven) terug willen zien, snap ik wel, maar het helpt niet echt mee. Jammer, want er zijn buiten deze 'iconen' nog zo ontelbaar veel meer leuke, niet standaard spullen, ontwerpen en hebbedingen voor jongens. Dat geldt overigens ook voor meisjesspullen, al heb ik me daar nooit zo grondig in verdiept. Maar ga dat wel doen, want daar is deze (foto)blog voor. Want ook al woon ik in een huis met 4 mannen, ik weet als enige meisje hier in huis, natuurlijk wel wat gewoon echt heel leuk is.
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten